EYLÜL'Ü SEVERİM......

    EYLÜL'Ü SEVERIM ...                                                                                                                                                                      Yağmuru, hüznü de nedendir bilinmez ama; Eylül geldimi, yağmur yağdımı   çocuk olur yüreğim, gözlerim dolu dolu olur.   Serin esen bir rüzgarın,  tozlu gövdeli ağaçların,   yapraklarını dökmesini,anımsarım, hep hüzünlenirim.   Ben hüznü severim,  nedendir bilmem ama severim.   rüzgarlar eser yüreğimde, yağmurlar yağar gözlerimde,   çocuk olur umutlanırım.   Içimde fırtınalar kopar o an.   Eylülde acılar mahkum alır beni.   özlem kaplar içimi içimden şiirler yazmak geçer. Ben hüznü severim oysa..  Kendimi bildim bileli.. Bir Eylül gecesi, serin bir rüzgar esiyor üstüme. Ayaklarımda sızılar, zaman geçiyor ayaklarımın arasından. Bir çadır var kaldırımda umutların doluştuğu,bir çadır. Ey! Acımasız zaman değişen sadece zaman olsa,gam yemem..! Ya insanlar..? Ben hüznü severim, ben Eylülü severim. kendimi bildim bileli böyleyim.. Hüzün dolaşıyor yüreğime Eylülde, gözlerim buğulanıyor, gecenin serinliği düşüyor içime, özlemlerim karışıyor şehrin ışıklarına, tutkularım dolaşıyor damarlarımda ben Eylülü severim kendimi bildim bileli ........................................... Tülay BALCI


31 Ekim 2008 Cuma

Şeker Hamuru Ye #38



28.05.2007'den beri suskun kaldığım ama sessizce takip ettiğim,çok güzel dostlukların,arkadaşlıkların kurulduğu blog dünyasına yüreğimde özel bir yere sahip sevgili Ayşenin vesilesiyle tekrar merhaba demek istiyorum inşallah devamının gelmesi dileğiyle...
Ayşe Yaman'ın ev sahipliğini yaptığı Şeker Hamuru Ye #38 Etkinliği'ne, şeker hamuru yapımı ve modellemesi için kullanılan oldukca pahalı ve bulunması zor olan malzemelere alternatif olacak neler kullanabilirim diye düşünerek bulduğum çok ucuza kolayca temin edebileceğiniz ürünleri,şeker hamuru kullanmaya yeni başlayanlara,bulamayanlara ve benim gibi en azından bir kaç parçayı ucuza maletmek isteyenlere tanıtmak istedim..















Nerdeyse 60 ytl civarında olan desenli merdanelere alternatif olarak Hoşgeldin bebek pastasında kullandığım mutfak raflarına,buzdolabı içlerine serilen desenli plastik örtüler metresi 2 ytl 30cm fazlasıyla yeterli dikkat etmeniz gereken kabartmalı desenleri olanlardan almanız..Yine sepet deseni çıkartmak için kullandığım Nüans'tan Şükrü Beyin hediyesi deri amerikan servisi yanılmıyorsam 4.5 ytl idi yinede desenli merdaneye göre çok hesaplı...




























Bu hayvan ve yazı rakam kalıplarını Carrefour'dan aldım diğer büyük marketlerde bulabilirsiniz 2- 4 ytl arası ..






















Bu ise dikiş izi yapmak için tuhafiyeden 1,5 ytl ye aldığım terzi ruleti..







24 yorum:

Adsız dedi ki...

canım ne güzel şeyler paylaşmışsın zaten paylaşmayı çok sevdiğini biliyorum, şeker hamurunu kendinmi hazırlıyorsun canım hazırmı alıyorsun, hepsi birbirinden güzel olmuş, lütfen arada bir uğra, sevgiler canım...kendine iyibak....
birde bu kalıplar çok güzeller carrefour yolu gözüktü, çünkü ben hiç büyük marketlerdede değişikleri göremedim, renklilerde kalıp sanırım...hoşçakal....

SOFRAM dedi ki...

Canım Eylülüm akşam Akif, senden mesaj geldiğini söyleyince çok mutlu oldum güzelim. Hele de şimdi sayfana gelince daha da mutlu oldum yazdığın güzel haber karşısında . İnşallah bundan böyle sürekli aramızda olursun.
Canım çok teşekkür ediyorum geçmiş olsun dileklerin karşısında,son günlerde yoğun şekilde misafirlerim vardı.Ardından çok şiddetli sırt ve göğüs ağrılarım oldu, beni nerdeyse hiç kımıldatmadı, son bir hafta çok çektim, şimdi daha iyiceyim, onun için pc başına da oturamıyorum, yoruyor.
Hatta dün akşam evlilik yıldönümümüzü kutladık ama bir pasta bile yapamadım,kızlar hazır almışlar. Keşke yakında olsaydın da senin o güzel pastalarından yapsaydın bize...
Canım en içten sevgilerimle öpüyorum, bizim için çok özelsin...
Ailecek selamlar...

Adsız dedi ki...

harıka cok guzel olmus ellerıne saglık sevgılerımle..

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Eylül'cüğüm, iyi ki döndün canım.Mayıs 2007 den beri 1.5 sene gibi bir zaman içinde sevgin, dostluğun o kadar kalıcıydı ki, sessizliğinde bile sessiz geliş gidişlerinin izi kalıyordu. Birtanem hep bekledim biliyormusun bu sessizliğinin bozulacağı anı. Çok mutluyum çookk, iyi ki döndün seni seviyorummmmmm

Yemekbahane dedi ki...

Bu süper ekonomik fikirler için çok teşekkürler.
Pastanız harika olmuş. Evde olan bir kitabımda görmüştüm bu modeli.Çok beğendiğim bir modeldir.
Ellerinize sağlık.

Sevgiler
Müge

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Çok güzel bilgiler vermişsin hayatım, bir o kadar da pratik. işte benim tam olarak bu bilgilere ihtiyacım vardı. paylaşımın için teşekkürler.
Nedense bu günlerde herkes hayallerimden çıkıp geliyor, şanslı bir yıla mı girdim nedir :) 3 lise arkadaşımla 30 yıl sonra buluştum, seninle de öyle :) ellerin sahibi cabası :)
öpüldün şeker arkadaşım..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Süper bir fikir!!!!Gerci daha seker hamuru ile hic ugrasmadim ama niyetim var... bende Almanyada bu desenli merdaneleri nerden bulurum diye düsünüyordum.Gercekten süper bir fikir.Paylasimin icin tesekkürler.Bu arada pastada yeme de yaninda yat yani......

Eylül dedi ki...

Hayriye'ciğim öncelikle ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür ederim..Şeker hamurunu kendim yapıyorum ancak siyah ve kırmızı boya ile renklendirmek oldukca sorunlu olabiliyor o yüzden en son eminönünden birer paket aldım henüz kullanmadım yakında bir tane daha spiderman pastası yapacağım onda kullanacağım eğer yaptığım şeker hamurunun tarifini istersen yazabilirim..kalıplara gelince renkli değiller ön kapaktaki resimleri öyle sen renkli şeker hamuruyla şekili çıkartabilir boyayabilirsin harflerle istediğin yazıyı yazabilirsin ben daha önce wiltonun harflerini almıştım çok pahalı daha önce bunu görseydim almazdım inan..Markette okul malzemeleri bulunan reyondaydı gittiğin zaman bir bak istersen ayrıca sormak istediğin bir şey olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım canım..

Eylül dedi ki...

Fatma'cım canım arkadaşım tekrar geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum ama belliki kendini çok yormuşsun kendine dikkat et lütfen..Evlilik yıldönümünüzde kutlu olsun canım daha nice mutlu yıllar dilerim keşke yakınınızda olabilsem inan çok isterdim size özel bir pasta yapmayı..Sizlerde benim için çok özelsiniz ve sizi tanımaktan çok mutluyum canım sevgi ve selamlarımla öpüyorum...

Eylül dedi ki...

"Ziyaretin ve güzel yorumun için Teşekkür ederim Banu'cum..sevgiler



"Canım Asiyem bende seni çoooook seviyorum sende yemek saatinin bana kazandırdığı çok değerli ve yüreğimde her daim kalacak özel birisin..Dilerim bu yılki gibi şansın hep bol olsun sen tüm güzelliklere layıksın..
her ne kadar bazı şeyleri çok pahalı gelsede aldım ama inan gözüm hep etrafta alamadıklarımı nasıl ucuza getirip hallederim diye hele bu son denediğim desenli merdane yerine bulduğum örtüler gerçekten harika oldu şimdi bir kaç desen daha alacağım:)
öpüyorum seni güzel arkadaşım...




"Müge'cim teşekkür ederim faydalı olabildiysem ne mutlu bana.. evet bende Maisie Parrish'in kitabından faydalandım yapmak için fırsat bekliyordum..Sevgiler



"Serap'cım teşekkür ederim ama seni uyarmam lazım bu şeker hamuru bağımlılık yapıyor bir başladınmı hep yapmak istiyorsun:)
Sen almanyada olduğundan daha şanslısın biraz daha uygun fiyatlar ben bir çok malzemeyi almanyadan getirttim amazon.de ye bakabilirsim ayrıca http://www.tortissimo.de/promotion.asp?id=pop1 bu sitedende sipariş verebilirsin..tabi merdaneye gerek kalmadı:) sevgiler...

NiNo dedi ki...

harikaaaaaaaaaa

Adsız dedi ki...

merhaba eylül hanım çok güzel olmuş tam benim kafamda kendimce olurmu olmazmı desenli örtüler merdanelere alternatif derken siz bunu bana gösterdiniz hakikaten güzel olmuş bende bugün dışarı çıktım aldım bir iki çeşit ama desenleri biraz karışık kenarı bir çeşit ortası bir çeşit sizinkilerde öylemiydi aceba çok yeri gezdim ama bulamadım bir iki desen ancak dediğim gibi size sormak istediğim birşey var aceba yaparken nasıl yapıyorsunuz örtü altta hamur üstemi oluyor yoksa hamuru açtıktajn sonra birde üstüne örtüyü serip tekrar desenimi çıkarıyorsunuz teşekkür ederim şimdiden siz nereden almışrınız kolay gelsin...

Eylül dedi ki...

"hoşgeldin Nihancım meğer ne çok özlemişim sizi...



"Merhaba Zeynep,
bendeki örtünün iki kenarında güller ortasında ise yapraklar var pazarda özellikle masa örtüsü vs. satanlarda var ben raslantı eseri hani şu ucuz her çeşit ürünü olan mağazadan görünce aldım,aslında resimde görünen modeli çok güzel tek gül ve yada yapraklı olarak kullanılabilir resimlerdeki görünümünden daha iyi net gözüküyor,değişik modellerde alacağım bunu deneme amaçlı almıştım çok memnun kaldım..Şeker hamurunu kullanacağım kalınlıkta açtıktan sonra üzerine örtüyü serdim üzerinden merdane ile geçtim sende bu şekilde önce küçük bir parça açıp deneyebilirsin ayrıca ben beşiğin örtüsünü yaparken etekleride güllerin sıralı olması için çevirerek yaptım yani uçlar güllü ortası yapraklı oldu..Umarım yardımcı olabilmişimdir..sevgiler

ayseyaman dedi ki...

Eylülcüm tekrar merhaba!
senin de yerin çok özel, çok teşekkürler, etkinliğe katılmana da çok sevindim, ellerine emeklerine sağlık canım..
Seni tekrar aramızda görmek bambaşka güzel..:)
Sevgilerimle
Görüşmek dileğiyle :)

MAVİ VE PORTAKAL dedi ki...

ŞEKER HAMURUNA YENİ MERAK SALMIŞ AMA FİYATLARI DUYUNCA ÇOK KORKMUŞ BİRİ OLARAK SİZE BU ÖNERİLERİNİZDEN DOLAYI ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

Eylül dedi ki...

"Ayşecim seninde emeğine sağlık o kadar güzel etkinlikler düzenliyorsun ki daha fazla dayanamadım:)ve sessizliğimide böylece bozdum zira ben sizleri izlemeyi 5-6 ay hariç hiç bırakmadım...sevgilerimle öpüyorum canım..


"mavi ve portakal hoşgeldin,
evet ne yazıkki türkiyede fiyatlar gerçekten çok fazla o yüzden profesyonel amaçlı düşünmüyorsanız etrafınıza daha alıcı gözle bakmanızı tavsiye ederim..Tabi abartmamak kaydıyla bi dönem gözümün gördüğü herşeye bunu ne amaçlı kullanabilirim gözü ile bakıyordum neyseki bazı malzemeleri aldımda eski halime dönebildim:)

Adsız dedi ki...

Güzel annem tüm sirlarini vermissin valla, baskili merdane saticilari kizacak sana :D
öptüm

Eylül dedi ki...

:)canım oğlum merdane sahibi olana kadar alternatif çareler bunlar.. kızmazlar zaten sen getircen yaaa bana gelirken heehe

Adsız dedi ki...

merhaba ben size bişey soracaktım bıu carrefourdan aldığınız harf ve rakam kalıpları aceba çokmu küçük yoksa büyüklükleri iyimi eberhard faberin bilgi verirseniz sevinirim çok teşekkür ederim bilgi için..

Eylül dedi ki...

Merhaba Zeynep,
kalıblar çok küçük değil boyları 2.50 cm pasta için ideal ama kurabiye için uygun değil..
sevgiler..

Pınar Çetin dedi ki...

eşke herkes sizin gibi paylaşımcı olsa :)
süper tüyolar vermişsiniz...hemen gidip bol kabartmalı masa örtülerinden alacağım :)

harf ve rakam kalıplarını çok ucuza buldum bende :)

İLKAY dedi ki...

Akıl akıldan üstündür diye boşa söylememişler...süper fikirler...çok teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...

Pazardan tam 10 tane ortu aldim, ortuleri degisik degisik kullandikca sizi aniyorum

Muhtesem fikir, cok tesekkurler!!!

:)

Eh bir de Carrefour'a gitmek icin sabirsizlaniyorum :)

nuralp dedi ki...

Eylül hn merhaba, bende bu aralar bu işe fena kafayı taktım yapıcam inş. Ayşe yamandan merdane fikrini duyunca bu konuda araştırma yapmak için google girdim. Böylece sitenize ulaştım. Çok memnun oldum. Verdiğiniz bilgiler inanın çok değerli. Benim gibi bu işe yeni başlayacak fazla bütçesi olmayanlar için birer nimet hepsi. Sizin gibi insanları gördükçe çok mutlu oluyorum. Güzel yüreğiniz paylaşımlarınız için teşekkürler.

Kalıp ve şekillendirme malzemelerin pahalılığından dolayı oyuncak reyonlarında rastladığım aynı amaç için kullanabileceğim şeyler aldım bende. Sizleri okudukça doğru birşey yapmışım anlıyorum:) Ama bu örtü fikri süper iyi geldi inanın aklıma gelmezdi:)Birde kurabiye harf baskı setlerinin çaresini bulabilsek çok iyi olacak:)

Sevgiler...